Happy New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 Januari 2016 | Australië, Sydney

Het is alweer een hele tijd geleden sinds ik een blog heb geschreven. Mijn excuses hiervoor. Maar in de tussentijd is er wel veel gebeurt! Ondertussen ben ik namelijk werkzaam voor een loodgietersbedrijf. Het verpleegkundige gedeelte heb ik stopgezet omdat ik hier simpelweg te weinig werk in heb. Het werken voor een loodgietersbedrijf bevalt me goed. Het is simpel en stom werk, maar het is in ieder geval fulltime! Tot nu toe heb ik moeten schilderen, een tuinpad moeten aanleggen, een paar leidingen moeten doorspoelen en een vettank moeten leegmaken. Dat laatste was het meest smerige karwei dat ik ooit heb moeten doen! Ik moest een of andere tank in, waar het zo erg stonk dat ik bijna over mijn nek ging. Ik dacht al smerige dingen te hebben gezien als verpleegkundige, maar dit sloeg echt alles....

Behalve het werk heb ik besloten om samen met een paar andere gasten van het hostel naar Cairns te gaan reizen. Hier gaan we dan naar een werkhostel. Dit is een hostel die je van werk voorziet. Het werk zal op een boerderij zijn. Het is daar hard werken, maar als ik het 88 volhoud kan ik een visum aanvragen voor een 2e jaar. (Geen zorgen mam, ik kom eerst nog naar huis)

Ook is het ondertussen mijn verjaardag geweest. Het is heel raar om een verjaardag te vieren op het strand met een kerstmuts op. Maar om eerlijk te zijn kan ik er wel aan wennen! Op een kleine regenbui na was het weer heerlijk en waren sommige zelfs verbrand. Ook nieuwjaar was een hele mooie avond. Na wat wringen was het ons gelukt om helemaal vooraan bij de Sydney Harbour Bridge te staan! Met een geweldig uitzicht over het vuurwerk. Het was wel raar om te weten dat het in Nederland pas 2 uur was en ik al nieuwjaar aan het vieren was. Tegen de tijd dat ik in de vroege uurtjes naar bed ging, was het nog niet eens 2016 in Nederland. Blijft raar die tijdzones....

In ieder geval vermaak ik me nog prima hier en ben ik heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen in Cairns. Een nieuw voornemen voor 2016 is meer bloggen. Dus hopelijk zal ik me hier ook aan houden.

  • 02 Januari 2016 - 10:54

    Best:

    Goed voornemen! Ik mis die foto's nog van jou als loodgieter. Overigens zijn chirurgen ook prima bandjesplakkers, dus lijkt ons dat een verpleegkunidge ook prima kan loodgieten. ;-)
    Een mooi 2016!

  • 02 Januari 2016 - 11:52

    Aad Hoeboer:

    Hallo Bart.
    Kijk uit in Cairns Veel te veel leuke dingen te doen!! Kost je een vermogen.
    Interessant is the Daintree rainforest. The wettropics. Al die mooie stranden. Erg leuk om heen te gaan. En meld je bij het Cairns base hospital. Dat is op dthe Esplanade. Daar is ook alle funstuf te boeken. Restaurantjes pubs etc. Nightmarkets. de Haven. The pier En als je in de yha slaapt eet je gratis in the woolshed..
    In het basehospital heeft een vriendin van mij gelegen met een gebroken enkel . Dat had ze opgelopen op Magnetic eiland toen wij daar liepen. Vanaf een heuvel terug naar horseshoebay.. Ook zo een mooi eiland. En Interessant.
    Misschien kun je in dat basehospital ook nog werk vinden. Vermeld je ervaring daar!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet daar.
    groeten Aad Hoeboer

  • 03 Januari 2016 - 12:18

    Wendy:

    Hé Bart,
    Natuurlijk voor jou ook alle goeds voor het nieuwe jaar en een supercool 2016! Je bent dadelijk van alle markten thuis en komt dat loodgieten misschien nog wel van pas. Wat lees ik nu wil je nog voor een 2e jaar blijven?!
    Jullie pap en mam maken het goed, we houden ze in de gaten(haha)
    hier alles goed.
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Maak er een mooie tijd van!


    groetjes, van die overburen uit Budel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Na een opwarmrondje in Europa ga ik nu voor het echte werk. Backpacken in Australië. Op deze pagina vind je om de zoveel tijd een nieuwe blog met een verslag over de laatste gebeurtenissen.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 8948

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 September 2016

Australisch Avontuur

Landen bezocht: