Nachtdienst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu Nachtdienst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu

Nachtdienst

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 September 2015 | Australië, Sydney

In mijn vorige verslag vertelde ik dat ik was aangenomen als verzorgende. Inmiddels ben ik zover dat ik zelfs al twee nachtdiensten heb gewerkt! Tijdens mijn eerste nachtdienst was ik in principe niet meer of minder dan een babysitter. Ik moest een patient in de gaten houden en zorgen dat deze niet zou ontsnappen van de afdeling. Dit hield in dat ik 13 uur op een stoel heb gezeten en af en toe eens keek hoe het met de patient ging. Aangezien de patient al na 1 uur in mijn dienst ging slapen, heb ik ongeveer 12 uur een slapende patient in de gaten gehouden. Het was dus niet echt een spannende nacht.

Mijn tweede nachtdienst was al en stuk actiever. Ik heb bij meerdere mensen de bloeddruk kunnen meten en bloedsuikers bepaald. Verder heb ik eigenlijk niet veel anders gedaan dan vuilnisbakken legen en alles bijvullen wat er bij te vullen viel. Het werken als een verzorgende is toch iets anders dan in Nederland. Misschien dat een gewone ochtend of avonddienst toch meer daadwerkelijk verzorgen is en niet zozeer concierge spelen?

Verder ben ik nog naar het Defqon festival geweest. Het weer viel een beetje tegen, maar ondanks dat was het toch gezellig. Er waren vrij veel Nederlanders die ook naar het festival gingen en zich hadden verzameld bij het podium. Het was dus eigenlijk net alsof je in Nederland was. Wat me wel opviel is dat er een behoorlijk aantal Aziaten waren. Die hebben blijkbaar toch een ander idee van feestvieren, want in plaats van los te gaan op de muziek ging een groot gedeelte op de grond zitten. Nou is dat niet zo erg als je moe bent, maar als je besluit om voor het hoofdpodium te gaan zitten waar iedereen los aan het gaan is, kan dit wel eens voor scheve gezichten zorgen.

  • 25 September 2015 - 10:56

    Aad Hoeboer:

    Hallo Bart.
    Ik kom toevallig jou blog tegen . Ik heb er ook een. Ik ga binnenkort naar Barcelona.
    E sn
    Maar de reden dat ik op je blog reageer is het volgende.
    Wat leuk dat het jou gelukt is om werk te vinden.
    Ben je ook in nl in de zorg werkzaam?
    Ik wel. Ik kom uit Den haag en heb 9 jaar geleden geprobeerd om in Australia werk te vinden.
    Ik was toen 50.
    Volgend jaar Maart wordt ik 60.
    Inmiddels ben ik al 9 x in Australia geweest. Soms een half jaar en meestal rond de 3 maanden.
    Ook dit jaar met een vriendin van 10maart tot 1 juni.
    Met een camper.
    Dat hebben we ook in 2011 gedaan. Ik heb ontzettend veel gezien daar. De meeste kusten gezien . Veel in de outback geweest.
    Mocht je info willen hebben../ Vraag het me.
    Let op je centen.1 HET UITGEVEN GAAT ZO SNEL.
    Ontzettend veel plezier in dit grote avontuur!
    TIPS.
    1 iN ELKE BROEK EN JAS EEN COPIE VAN JE PASPOORT. en maak je sofinr op de copie onleesbaar.
    2 Als ooit met de bus gaat.... Koop een km pas en geen trajectpas.
    Mocht je met iemand mee kunnen rijden heb je er wel voor betaald.
    Ga NOOIT ALS JE WERK NODIG HEBT MANGO,S PLUKKEN!
    De meeste mensen zijn allergisch voor de sappen die vrij komen. Na een paar dagen merk je dit en dan is het te laat. Mijn nichtje belande zelfs in het ziekenhuis.
    als er mense zijn die zeggen dat dat wel meevalt is dat nietwaar!
    Word lid van MEDICARE. dat is gratis en zij betalen bij medische kosten het meeste. Dat is via een verdrag tussen nl en Australia geregeld. elk dorp of stad heeft wel ergens een kantoor daarvan.
    3. Let goed op je spullen . oOK IN HOSTELS/ maak gebruik van lockers met een slotje of lockers achter de receptie.
    In welk hostel zit ?
    Wat zijn je reisplannen?
    Ik heb me aangemeld op de adressenlijst en ben benieuwd naar je verhalen!
    Schroom niet om me iets te vragen.
    Groet Aad niveau 3vpk in Denhaag .


  • 02 Oktober 2015 - 08:41

    F. Klunder:

    Hallo Bart, op deze manier duren de dagen en nachten wel lang he hopelijk wordt het allemaal iets actiever.
    Veel plezier daar en je verslagen zijn leuk om te lezen
    groeten fred en greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Na een opwarmrondje in Europa ga ik nu voor het echte werk. Backpacken in Australië. Op deze pagina vind je om de zoveel tijd een nieuwe blog met een verslag over de laatste gebeurtenissen.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 8965

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 September 2016

Australisch Avontuur

Landen bezocht: