De eerste maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Robben - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Het is alweer een maand geleden dat ik van huis vertrok. Ik moet zeggen dat de maand voorbij is gevlogen. Ondertussen heb ik al meerdere diensten gehad in verschillende ziekenhuizen. Er zijn heel veel verschillen tussen het zorgsysteem in Australie en in Nederland. Een paar dingen die me zijn opgevallen is dat de patienten altijd met de voornaam worden aangesproken ipv de achternaam zoals in Nederland. Ook moet ik nog de eerste dokter of verpleegkundige ziet die een wit uniform aanheeft. De uniformen hier hebben kleur en ik heb genoeg verpleegkundige rond zien lopen in een rok. Iets dat je in Nederland niet snel zult zien...

Verder heb ik mijn eerste echte kangaroo gespot! Het waren tamme kangaroos dus je kon ze aaien en zelfs voeren. Eigenlijk zijn het maar rare beesten, ze hebben de staart van een rat, de oren van een haas, maar als ze zitten hebben ze ook wel weer wat weg van een hond.

Ook ben ik met een aantal mensen naar port stephanson geweeest. Het was ongeveer 3 uur rijden maar het was een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien. En zoals het hoort in Australie waren er behoorlijke golven. Als je lang genoeg naar de kust keek, kon je zelfs dolfijnen zien!!

Nu mijn eerste maand erop zit, wil ik binnenkort naar een appartement gaan. Deze worden gedeeld met andere mensen om de kosten laag te houden. Ik zou wel in een hostel kunnen blijven, maar omdat het hier rond kerstmis en oud op nieuw extreem duur wordt, is het gewoon slimmer om naar een appartement te gaan. Hoe het gaat bevallen zal ik wel zien, maar dat zal allemaal wel goed komen!

  • 09 Oktober 2015 - 13:56

    Marlou:

    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Ja alweer een maand geleden......time flies.....even if you don't have fun! En dat je zo snel je draai hebt gevonden.....daar ben ik echt trots op!
    Een appartement huren met anderen is waarschijnlijk ook leuker dan in je eentje, niet alleen vanwege de kosten!
    Heb je al een tatoo haha van een kangaroo? Ik ken alleen maar Skippy van de televisie en in de dierentuin!
    Gaaf! Have fun en hasta la pasta xxx

  • 24 Oktober 2015 - 11:26

    De Overburen:

    Hoi Bart,
    We hebben van jullie pap en mam de site gekregen om eens rond te snuffelen op jou site. Leuk om te lezen en te zien wat je zoal beleeft. Het ziet er gaaf uit.
    Zo te lezen maak je het goed en dat is natuurlijk altijd prettig. Kan me voorstellen dat er grote verschillen zijn tussen Nederland en Australië betreft de gezondheidszorg.

    Wij houden hier in Nederland wel een oogje in het zeil.
    Bart veel plezier nog daar down under!


    Groetjes van de overburen
    de Kuupkes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Na een opwarmrondje in Europa ga ik nu voor het echte werk. Backpacken in Australië. Op deze pagina vind je om de zoveel tijd een nieuwe blog met een verslag over de laatste gebeurtenissen.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 8956

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 01 September 2016

Australisch Avontuur

Landen bezocht: